II Olimpíada de Geologia

II Olimpíada de Geologia – fase provincial: Universitat d'Alacant

El passat 25 de febrer de 2011 es va dur a terme en la Universitat d'Alacant la fase provincial de la II Olimpíada de Geologia, amb la participació de 22 alumnes d'1º i 2º de Batxillerat, procedents de 5 centres d'Ensenyament Secundari: IES L'Assumpció (Elx); IES F. Figueras Pacheco (Alacant); IES Haygón (Sant Vicent del Raspeig); IES Luis García Berlanga (Sant Joan&d rsquo;Alacant) i IES Sant Blas (Alacant).

olimpiada geología grupo

L'Olimpíada es va dividir en dues parts ben diferenciades. En la primera part, els alumnes van realitzar les proves (teòrica i pràctica) que han servit per a proclamar els quatre finalistes que representaran a Alacant en l'Olimpíada Nacional. En la prova teòrica van contestar a preguntes sobre l'estructura de la Terra, Tectònica de plaques, minerals, volcans, geomorfología, estratigrafia, paleontologia, etc., mentre que en la prova pràctica van haver d'identificar diferents roques, minerals i fòssils.

La novetat d'enguany, respecte l'edició anterior, va consistir en la realització de la prova pràctica en el Jardí de Roques de la Universitat d'Alacant. Aquest jardí, que mostra grans exemplars de roques procedents de tota Espanya, va servir de marc incomparable tant per a la prova pràctica com perquè els alumnes gaudiren de la jornada olímpica.

olimpiada geología 1

Olimpiada geología 2

La segona part de l'Olimpíada es va desenvolupar en el Departament de Ciències de la Terra i del Medi ambient de la Universitat d'Alacant, i va consistir en tres tallers en els quals es va mostrar com es treballa habitualment en una Unitat de Registre Sísmic, en un Laboratori de Petrologia i en un Laboratori de Paleontologia.

La següent cita d'aquesta II Olimpíada de Geologia serà la fase nacional, el pròxim 26 de Maig de 2011 en el Cosmocaixa de Madrid. A ella assistiran els quatre alumnes premiats en aquesta fase provincial (tres finalistes i un accésit) on compartiran l'activitat amb estudiants de tota Espanya. També com a novetat, els guanyadors d'aquesta edició nacional assistiran a l'Olimpíada Internacional de Ciències de la Terra que se celebrarà a Itàlia.

La fase provincial de l'Olimpíada de Geologia, organitzada per la Facultat de Ciències i el Departament de Ciències de la Terra i del Medi ambient, constitueix una de les activitats principals que realitza el Departament per a divulgar i acostar la Geologia a la societat i, en aquest cas, als alumnes de Secundària de la província. La següent activitat serà el Geolodía-2011, en el qual dedicarem el diumenge 8 de maig a conèixer la geologia de la Cala del Moraig (Benitatxel, Alacant) a través d'una sendera guiada amb monitors.

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464