IV Olimpíada de Geologia. Febrer 2013

El divendres 8 de febrer de 2013 es va dur a terme la fase provincial de la IV Olimpíada de Geologia organitzada pel Departament de Ciències de la Terra i del Medi ambient de la Facultat de Ciències de la Universitat d'Alacant.

En aquesta edició han participat 85 estudiants, procedents d'11 centres d'Educació Secundària de tota la província d'Alacant.

Igual que en edicions anteriors, els alumnes no solament van realitzar la prova teoricopràctica que servirà per a proclamar els finalistes de la IV Olimpíada de Geologia, sinó que a més van poder aprendre i gaudir en tres tallers duts a terme en els laboratori i espais pròxims del Departament de Ciències de la Terra i del Medi Ambient.

En els tres tallers van poder observar amb lupa els microfòssils presents en algunes roques (taller de micropaleontologia), inspeccionar el subsòl del campus universitari amb tècniques geofísiques (taller de geofísica) i observar els minerals i roques al microscopi (taller de petrologia).

Com a cloenda, i després del lliurament de diplomes i obsequis, es va dur a terme una visita guiada pel Jardí de Roques de la Universitat d'Alacant.

Els tres finalistes proclamats en la fase provincial de l'Olimpíada de Geologia, podran assistir a la fase nacional, que enguany es durà a terme el 16 de març de 2013 a Girona. En aquesta fase nacional, a més, se seleccionaran als representants espanyols en l'Olimpíada de Geologia Internacional, que enguany es realitzarà en l'Índia.

Finalment, i com recompensa a l'esforç d'estudiants i professors-preparadors, els vint primers classificats en la prova teoricopràctica (i els seus corresponents professors-preparadors) estan convidats a un geo-senda guiada per la Serra d'Aitana, una de les joies geològiques de la província d'Alacant.

recepció

Recepció de participants

micropaleontologia

Taller de micropaleontologia: visualització de fòssils en lupa binocular