III Olimpíada Geologia. Febrer 2012

logo olimpíada geològica

III Olimpíada de Geologia - 2013 fase provincial: Universitat d'Alacant

Per tercer any consecutiu, la Universitat d'Alacant va celebrar el 3 de febrer passat la fase provincial de l'Olimpíada de Geologia.

L'acolliment de l'activitat per part dels centres de Secundària cada vegada és més gran, en aquesta edició hi ha 54 estudiants inscrits, procedents d'onze centres d'Ensenyament Secundari diferents: IES L'Assumpció (Elx); IES F. Figueras Pacheco (Alacant); IES Haygón (Sant Vicent del Raspeig); IES Mare Nostrum (Alacant); IES Azorín (Petrer); IES Biar (Biar); CD Santo Domingo (Oriola); IES Miguel Hernández (Alacant); IES Nit de l'Albà (Elx); IES Thiar (el Pilar de la Foradada) i IES 8 de Març (Alacant).

1 2

Com en edicions anteriors, l'Olimpíada es va dividir en dues parts ben diferenciades. En la primera part, els alumnes van realitzar les proves (teòrica i pràctica) que han servit per a proclamar els quatre finalistes que representaran a Alacant en l'Olimpíada Nacional. En la segona part, es van organitzar tres tallers en els quals els estudiants van poder identificar microfósiles (taller de micropaleontologia), veure el funcionament del georádar (taller de geofísica) i veure diferents tipus de roques a microscopi (taller petrográfico).

3 4

La següent cita d'aquesta III Olimpíada de Geologia serà la fase nacional, el pròxim 24 de Març de 2012 en el Palau de la Magdalena, a Santander. A ella assistiran els quatre alumnes premiats en aquesta fase provincial (tres finalistes i un accésit) on compartiran l'activitat amb estudiants de tota Espanya. Els guanyadors d'aquesta edició nacional assistiran a l'Olimpíada Internacional de Ciències de la Terra que se celebrarà a Argentina, el Setembre vinent o Octubre.

5 6

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464